پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thu 16 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار سه شنبه ۷ دی ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۶:۱۰:۱۴

تونل زیردریایی اورآسیا فعالیت خود را آغاز کرد

باشگاه خبری فراساحل: تونلی که از استانبول آغاز می‎شود و با گذر از زیر تنگه بسفور خودروها را به اروپا می‌رساند فعالیت خود را آغاز کرد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل ازمارین تایمز، این تونل که اروپا و آسیا را به یکدیگر متصل می‌کند اورآسیا نام دارد و زمان کنونی رسیدن از منطقه آسیایی به اروپایی ترکیه را از 100 دقیقه با گذر از روی پل به 15 دقیقه کاهش می‌دهد. این تونل 14.6 کیلومتر (9 مایل) طول دارد که 5.4 کیلومتر (3.4 مایل) آن از زیر تنگه بسفور می‌گذرد. این تنگه بخش آسیایی و اروپایی ترکیه را از هم جدا کرده است. تنگه بسفور باریک ترین راه آبی جهان است که در آن تردد بین المللی کشتی‌ها انجام می‌شود و دریای سیاه را به دریای مرمره متصل می‌کند.

انتظار می‌رود روزانه 120 هزار خودرو از این تونل استفاده نمایند و به این خاطر ترافیک استانبل می‌تواند به طرز چشمگیری کاهش یابد. شرکت SK Engineering در سال 2008 میلادی به همراه شرکت Yapi Merkezi قرارداد 1.24 میلیارد دلاری ساخت این تونل را برد. این کنسرسیوم عملیات ساخت تونل را در ژانویه  2013 آغاز کرد. این پروژه شامل حفر تونل در عمق 100 متری زیر آب بود. ساخت این تونل سه ماه جلوتر از برنامه به پایان رسید. در حفر این تونل از طولانی ترین ماشین حفر تونل به طول 120 متر و قطر 13.7 کتر استفاده شده است. این ماشین موفق شد روزانه هفت متر تونل حفر کند. شرکت SK Engineering تا سال 2041 میلادی اداره و نگهداری این تونل را بر عهده دارد.



  کد خبر : 3016
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :